Träning för uffe!

Igår tränade vi för Uffe i Rättvik! Och jag tyckte att det gick sådär! Uffe tyckte dock att jag skulle vara nöjd med honom! Han höll med om att man skulle vara perfektionist. Men man ska inte vara perfektionist med varje språng man gör utan att man ska se över hela träningen och se hur träningen blev bra och om man fick ut ett " perfekt " resultat över hela träningen.

haha, hoppas ni förstår vad jag menar nu! Träningen gick ut på att få hästen mellan hand och skänkel och att dom skulle jobba fram till avsprångspunkten och hoppa upp sig ordentligt. Vilket Rocket har lite svårt för. Då han är lite lat av sig och hellre hoppar lite högre och kompenserar latheten i frambenen. Men det känns som att vi är påväg i alla fall, och det gäller bara att jobba på nu så kommer vi komma framåt!
 
En träning när vi stod i Stockholm! 


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad kul att du kollat in bloggen! Ja, varför inte om du vill starta en blogg med mig? Kan du inte skriva lite om dit till min mejl som förmodligen ska stå på (epost grejjen) Så kan vi prata lite där om vad bloggen ska handla om osv =)

2012-10-11 @ 20:49:36
URL: http://smebacksflikka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback