Rolig Ridtur!

Först lägger sig hästen ner så att det ända jag kan göra är att hoppa av i farten :P Haha han har nog inte rullat på ett tag tror jag :P Men vi red barbaka och jag kunde inte riktigt förmå mig att skälla på honom. Dumt?!.... jag vet!

Så Det blev en hel del snöpulsning för min del igår! Men väl uppe på hästen så går allt finfint.. Tills vi har 20 meter kvar till våran infart på gården. Vi galopperar så vi ser gården och jag ska precis sakta av, Tror ni inte att hästfan får för sig att lägga på en pallnit och reagera "Väldigt" Duktigt på mina hjälper.... Så jag flyger som en vante ner på marken och ligger där och krälar ett tag innan jag bestämmer mig för att använda staketet för att hoppa upp på hästen igen... Tror ni han har lust att stå still då eller? Nej du sa petter det kan du fan i mig glömma säger han och flyttar på sig precis så mycket som behövs så att jag INTE kommer upp! Samtidigt som jag tar 40 omtag och svär 370 olika ramsor om min häst så kollar han på mig med ett hånflin som att säga, Lycka till du!

Efter ungefär en kvart gav han sig så jag kunde rida mina 20 meter hem. Lite besegrad kände han sig nog att jag inte en enda gång utåt visade att jag var arg, sånär som på några ramsor om både slakt och yxan vi har hemma! Haha Åsnan med öronen rakt isär och lågt huvud skrittade vi jag nöjd och glad hem! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback