Uffeträning i R-Vik!

Träningen för uffe igår Var verkligen superrolig! Jäklar vad nöjd jag var igår och även idag! Jag kan säga att jag fortfarande lever på känslan jag hade mot hinder igår.

Vi tränade mycket på brutna linjer och stuts på volt. Vilket Rocket har lite svårt för. Så det ska vi träna mer på här hemma! Filmer kommer så klart! Världens bästa Pojkvän var så klart snäll och filmade!

I alla fall hoppade vi relaterade avstånd på brutna linjer vilket genast blir lite svårare då Du måste rida i en perfekt båge för att avståndet ska bli bra. Efter några försök så lyckades vi med det också. Men det blir ju lätt att man antingen flyter ut i bågen eller rider alldeles för rakt mellan hindrena. Men min superhäst stannade en gång på linjen då vi kom väldigt mycket förstort. Men andra gången när vi också råkade gå på tre där det egentligen skulle vara fyra så tänjde han på sig och hoppade upp sig riktigt bra! :) Härlig känsla att han verkar tycka att det är roligt. I alla fall så Red vi allting som en bana sen och det kändes super. Hoppade en maxad bana på minst en meter. Dock var ett hinder på 90 tror jag och det var hindret in på relaterade avståndet till trippeln då vi hade lite problem med den. Men annars så skötte han sig galant på den och han var verkligen super trevlig på alla hinder!

Något jag också måste berätta är att jag har äntligen börjat se avstånd till hinder och har börjat kunna lägga honom bra på hinder och kunna ge honom förutsättningar till 90 procent att hoppa felfritt. Vilket också känns som ett stort steg frammåt! Härlig känsla när allting rullar på :)

Förut gick det bra 10 procent utan spången och 90 % gick dåligt! Nu är det åt andra hållet. Nu känner jag att det flyter på och vi jobbar tillsammans! HÄRLIGT!!! Ska jag vara ärlig så är jag faktiskt Taggad inför tävlingen, Faktiskt så är jag lite förväntansfull inför att åka iväg på tävling med Rocket!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback