Helgen!

Lördagen:
Rocket skoddes som tidigare nämt, Och jag blev riktigt nöjd! Skodde honom kort i tån och med sidokappor och förflyttade brodd! Så vi har kvar överrullningen, men stabiliteten finns fortfarande kvar :) Bytte däck på transporten till vinterdäck så vi skulle åka säkert på morgonen. Packade och gjorde klart allting inför tävlingen. Åkte även upp en vända och tankade bilen så att det också skulle vara klart.

Gick in och kollade på film som var rätt komisk. Haha jag skulle kalla filmen 99 olika sätt att dö på. Urkul film, men någon triller var det inte :P

Söndagen:
Dagen som vi tränat så mycket inför!! Tävlingsdagen! Gick upp vid klockan sju och gjorde iordning det sista. Lämnade stallet vid halv tjugo i 8. Och kom fram lagomt till att visa vaccination och gå banan :) Tog det lugnt och gick sen och gjorde iordning Rocket. Till 80 klassen så sög verkligen underlaget på framridningen, så vi fick hoppa fram två gånger om vi ville på oxern inne, vilket gjorde att jag struntade helt i att hoppa fram på dom ” stora ” hindrena ute, utan travhoppade bara det lilla någon gång och tog det i båda galopperna varsin gång. Sen var jag nöjd.

Upplägget inne på banan var att när jag hoppade fram var att om jag fick till ett bra språng på en gång så skulle jag välja att inte hoppa fram. Vilket jag fick, så jag bad om att få starta och började.

Första hoppade han super på, kom bra och hoppade jätte trevligt, tvåan lika så, men svängen till trean var lite svår då den kom så himla tajt och grejer, svårt att förklara men vi fick i alla fall ett stopp. Dels för att jag drev lite dåligt ur sväng, och dels för att han tittade lite på planket. Egentligen tycker jag att han hade kunnat hoppa men det tyckte inte Rocket! Red på det igen och han tog det galant. Hittade inget avsprång till 4 så jag la ner handen på manken med ben om och lät Rocket sköta den distansen själv. Samma till 5. Red mot 6 fick ett bra språng och kommer egentligen på en bra distans till 7 men det var också ett titthinder som han tittade till lite på men hoppar i alla fall. :) Super nöjd med känslan och min ridning. Jag är nöjd att jag vågade lite på Rocket. Kändes mycket Roligt!!

Samma upplägg under framridningen till 90 klassen, rida fram han lite försiktigt och bara hoppa lilla ute och sen satsa på att få ett bra språng inne. Vilket vi fick även här. Kom perfekt på första gången så jag valde att starta direkt.

Kommer perfekt till hinder nummer ett, fortsätter till hindernummer två. Kommer stort men ber Rocket hoppa av vilket han gör. Klarar det fint fast mamma inte allting hänger med där uppe i sadeln. Fick ett bra språng på 3 (men får oturligt nog med oss en bom), och väljer att korta upp honom lite inför hinder nummer fyra som var sista hindret i andra klassen. Hoppar 4 och fortsätter mot femman. Fick en loj känsla av Rocket men han hoppar. Galopperar på lite då det var en bra galoppsträcka och märker på Rocket att han tänker bjuda till sista. Hoppar hindret vi stannade på utan problem och får samma problem till hinder nummer sju som vi fick när detta var linjen mellan hinder 3 och fyra. Men gör samma grej här. Lägger ner handen mot manken och låter Rocket fixa avsprånget själv. Vilket han gör!

Så summa summarum så är jag SUPERDUPER nöjd över min häst som verkligen har utvecklats något otroligt!! Äntligen har jag fått på ”papper” att jag hade rätt om honom! Jag hade hundra procent rätt om honom! Höjden kommer förhoppningsvis inte vara något problem när vi har börjat få lite flyt på tävling. Men han kan bara han och jag vill!! Underbara bästa häst!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback