Någon slags rubrik!

Träningen igår gick bra! Jag kände att vi fick ut det vi ville :) Världens bästa Rocket! Allting gick ut på att vi skulle få hästarna framme för skänkeln och vara med oss i allting vi gjorde. Dom skulle helt enkelt gå mellan hand och skänkel! Vilket jag tyckte att jag lyckades bra med, dock är jag ju väldigt noga jämt att Rocket ska vara i form och jobba när jag tränar honom. Och han har väldigt lätt för att hamna i en bra och stadig form. Mycket roligt! Känns som att all träning börjar jusom ge resultat!

Det kommer även komma upp lite filmer där ni kan se vad vi jobbade med. Idag var det knappt några hinderhöjder utan mer markarbete som förberedande inför hoppträningen idag :)

Vi började som sagt med två par bommar på marken som låg på en volt. Där det skulle vara ett galoppsprång emellan. Vilket gick asdåligt till en början, jag fattade jusom inte vad jag skulle göra mer än att galoppera och få honom jämn framtill över emellan och efter, men tydligen så skulle vi göra en himla massa mer som jag förstod lite senare :P men tillslut fick vi kläm på det och Rocket blev stadig.

Sen skulle vi trava 5 bommar sakta av till skritt skritta några steg och sen galoppera och hoppa ett hinder. Vet ej meterna emellan travbommarna och hinder, men kanske 20 meter. Så det gällde att dom var lyhörda och svarade snabbt. Detta funkade bättre från början och Rocket verkade med mig hela tiden. Dock fick jag inte dom sprången jag ville ha på oxern men han gick bra!

Stuts fanns också med, och där vet jag ju att Rocket till 90 procent är en höjdare. Han fixade det bra och jag var inte förvånad.

Ett lydnadshinder med mur fanns också med och där hoppade han halvdåligt för att det verkade inte riktigt som att han var med på vart han skulle riktigt då det var väldigt smalt. Men han löste det till slut med. Inga problem.

Och sista övningen innan vi satte ihop allting till en bana var att vi skulle galoppera vända rakt över ridbanan och hoppa ett hinder som bestod enbart av ett staket utan hinderstöd byta galopp och fortsätta i en jämn galopp. Och det var inte heller några problem. Vi kom nära första gången. Annars så kom vi prefekt på hindret varenda gång! Jag är som tidigare sagt super nöjd och hoppas på lika bra idag!



Kommentarer
Postat av: Janice

Lägg upp lite bilder och filmer då tråkmupp!

2012-10-08 @ 18:06:51
URL: http://www.janice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback