En annan sort rubrik om ska innehålla samma men ändock inte!

Träningen idag var toppen! Shit, vad min häst kan… Herregud! Så jäkla stolt! Och en sak som var väldigt skönt var att han orkade hela träningen till fullo fast vi körde rätt hårt med dom vissa stunder!

I alla fall så hade hon nu byggt om stutsserien till en annan stuts serie som innehöll två stuts och en oxer. Med ett galoppsprång emellan som vi skulle hoppa. Och där vi hade travbommarna sist var det nu en kryssoxer med 4 galoppsprång fram till samma oxer som var sen gårdagen!

Några fler kontrollhinder fanns det som skulle jobbas över och dom fixade han fint. Dock märks det på Rocket att han tycker det är fjolligt lågt ibland fast jag egentligen tycker det är alldeles lagom ;)

I alla fall, min utvärdering av träningen var att:

Relaterade avstånd som vi har haft så himla svårt för satt som en smäck! Och det känns som att Rocket var precis lagomt mycket under hela träningen! Vi hade allt som oftast 4 helt jämna galoppsprång mellan hindrena och allt som oftast kom vi bra på första hindret in. Stuts serien vet jag ju att han är tokduktig på så där hade vi inga problem idag heller, precis som väntat och han skötte sig galant över oxern. Kontrollhindren hade vi som tidigade nämt liite problem med då dom är lite låga och jag inte riktigt tycker att han gör som jag säger emot dom då han blir lite förnärmad av storleken på dom. Han lixom slutar bjuda på dom och utan bjudning blir det lätt att han hamnar i ett bakläge då man inte kan få dom att hoppa av lite stort. Men över lag så tyckte jag att dom funkade trotts omständigheterna! Höjden på dom andra hindrena varierade men mellan 90 och 110 låg dom på när jag hoppade banan och det märks på rocket hur mycket mer engagerad han blir när man höjer lite. Hela hästen lyser upp lite extra och han tar i lite mer jusom! Kort och gott var det i alla fall en underbar träning som jag kommer leva länge på! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback