Hoppträningen!

Igår så hopptränade vi som sagt för Ulle.. Vilket gick bra..  Vi fick 3 eller 4 stopp på ett hinder. Men så fort Rocket märkte att han inte kom undan med att stanna på ett titt hinder så gav han upp bråk perioden och hoppade varenda gång.. :) Vilket var skönt för mig.. För jag var livrädd kan jag lova.. ;)

Vi hoppade många småsprång idag och skulle ha dem kort kort mot hindret så att dem fick lov att niga över hindret.

Men från början så hoppade vi på en oxer. Som vi skulle galoppera på som tokar! :) Haha jag var livrädd varenda gång kan jag säga.. haha jag trodde jag och Rocket skulle dö. Jag trodde seriöst att vi skulle störta och bryta ett ben eller nått. Men vi gjorde den övningen för att få fram bjudningen på hästen! Sen skulle vi omvandla bjudningen till spänst i galoppen så att hästen hoppade även på dem små hindren, så att dom inte bara skulle bli ett upphöjt galoppsprång utan hästen skulle verkligen hoppa. Och detta var en bra övning för mig och Rocket. För jag är ett kontrollfreak och är nöjd när jag får kortakorta honom hela tiden :) Ska försöka rita en pain till er sen så ni får se hur  hindrena var uppställda :P

Över lag är jag super nöjd med träningen.  Jag och Rocket hoppade några språng på 110 igår och han var super fin till 95 procent av tiden. Dock blir han något tung ibland. Men det kommer nog med styrkan tror jag. När han orkar bära sig själv lite :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback