Två dagar före Tävling!

Träningen idag blev att jag red ut en vända med Elin och kände på honom över några hinder! Han var super taggad, men fruktansvärt rivig av sig. Han ville inte lyfta på frambenen. Han rev och han rev och han rev. Det slutade med att vi hoppade 110-115, Och då kunde han lyfta på benen. Jag förstår inte varför han blir så fjollig och inte vill ta i när det är lågt? Han blir lixom loj hela hästen och sattsar inte? Bara hänger med frambenen.

Det slutade i alla fall att han började engagera sig lite när vi höjde och då gav vi oss. Jag är helt fascinerad över mig själv som vågade styra på ett hinder som var så högt utan att ha ett hjälp hinder. I början brukar jag bli skit harig på 90 cm. Men det känns som att det håller på att släppa nu när Rocket har ett helt annat sug mot hinder och vill hoppa!

På kvällen var vi iväg och tvättade hela hästen så att han skulle bli riktigt fin under lördagen. Och jag tror han njöt i början när mamma smekte hela hans kropp i säkert en halvtimme.. Mindre populär var jag när jag skulle skölja han i ansiktet, men det går bättre och bättre för varje gång. Jag tror att han en vacker dag kommer lära sig att njuta även då.. :)

Imorgon blir det till att putsa grejer hela dagen samt städa och fixa transporten! Och så klart hålla Ren. Dock tror jag inte att jag kommer vilja knoppa hans man. Den får nog vara flygig och häftig.. Då kanske det ser ut att gå fortare än det gör om manen flaxar lite snyggt ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback