Peppnings försök inför tävling!

Nu är det bara två dagar kvar innan det är tävling! Jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp min träning idag och imorgon!

Jag är kuven i om jag ska ut och galoppera honom idag och sen bra känna lite lätt på honom under morgondagen. Eller om jag ska ta det lugnt idag och sen låta han stå imorgon. Någon som har något tips. Hur brukar ni träna era hästar inför tävling. Jag vill så gärna att detta året ska funka för mig och Rocket.  Och jag tror att jag måste ändra på peppningen för att ha honom på sitt bästa humör under tävlingsdagen!



Kommentarer
Postat av: Linnea

När jag tävlade med mitt fullblod, så brukade hon gå ett normalt pass två dagar innan (gärna konditionspass i skogen) och sen dagen innan ett lydnadspass/dressyrpass, oftast på banan inte allt för hårt och långt. Ska vara ett posetivt pass, så båda känner sig glada och taggade inför tävligen =)

2012-03-15 @ 15:04:26
Postat av: Malin

jag brukar iallafall innan rida dressyr. kolla så hästen lyssnar bra och känns mjuk o fin :) att allt klickar, så man får en bra känsla till tävlingsdagen:)

2012-03-15 @ 15:58:37
URL: http://systrarnawester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback