Måndag, Tisdag och halva Onsdag!

I måndags så red jag en vända med Rocket! Vi klättrade backar för att bygga lite muskler på våra djur… :) Vi gick i en svacka med två backar. Den ena är längre och mer sluttande. Medans den andra är kortare och brantare. Jag tycker det är toppen backar att klättra i. Den ena ger mjölksyra och den andra kondition typ.

Vi red i alla fall upp en vända och travade hästarna som uppvärmning innan vi gick i svackan 10 gånger. Vi skrittade dom 8 första gångerna i sådan lång och låg form som möjligt. Sen näst sista vändan drog vi på dom i full galopp innan vi red upp på åkern och travade av dom i lång och låg form.

Jag har börjat rida Rocket på två tyglar nu. Och han funkar bra på det. Snart så kan jag byta till ett vanligt tredelat! Vilket jag tror kommer bli toppen!

Igår red vi ut i skogen och skulle leka lite bara. Vilket gick bra. Bortsätt från att Elins häst som tappade en sko! Skit tråkigt. Vi som hade tänkt rida ur dom lite och bara vandra med dom idag.  Men så blev det inte.. Så jag drog med mig Elin upp i lite backar och sånt… Haha jag tror nog aldrig att jag har blivit kallad så många fula ord på en och samma dag! Usch Elin, din mamma borde tvätta din mun med såpa.  ;)

Idag så blir det antingen att jag rider ut lite själv och galopperar lite. Eller s blir det ut och gå. Vi får se hur mycket jag orkar. Jag är helt slut och har feber samt är snuvig, så jag vet inte hur mycket jag orkar! Det märker vi.

Nej Nu ska jag försöka få tag på Älskade Marcus innan jag ska sova en vända till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback