Häst massage!

Igår var Carina här och gick igenom Rocket med massage och nålar. Hon tyckte att hela han var väldigt mjuk och trevlig att ta på men samtidigt så hade han blivit lite sämre i hägersidan igen. Inte mycket men det vi har jobbat bort hade börja smyga sig tillbaka lite. Och jag förstår det. Jag har ju inte underhållit honom i ridningen då han inte har blivit riden varje dag, och enligt min vetskap så tappar Rocket väldigt fort kroppen om han bara står.

Men över lag var hon nöjd med hur han svarade på behandlingen och tyckte att han blev rak igen, så nu ska jag underhålla honom genom att rida honom normalt och träna på i samma friska tempo som jag gjort tidigare.

Vi satte även nålar för energin, det blir att dem får ett påskjut av energi i kroppen och blir gärna lite piggare och gladare. Vilket jag märker direkt på Rocket att han blir. Hela han spritter i kroppen och får ett mycket piggare utseende. Ögonen lyser på honom två – tre timmar senare.

Nu hoppas vi att han blir lika trevlig att rida under en längre tid och att vi kan träna på nu när han känns så pigg och fräsch.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback