Gårdagen och Idagdagen!

Igår så red jag en vända med Elin i det fina vädret! Vi hade det toppen trevligt och hästarna var pigga.
Det var inte bara Rocket som sparkade bakut och bockade. Jag och Elin kom även fram till att hennes häst faktiskt kan galoppera under ryttare. Och Han hade även en väldigt trevlig galopp för att vara travare.

Vi red i alla fall en vända förbi prästolles samt runt lite i naturreservatet innan vi red hem över åkrarna bredvid älven. En runda som tog ungefär 1 timme och 40 minuter. Vi skrittade mest men försökte trava och galoppera där underlaget tillät! 

Idag har jag städat hela stallet och gjort om lite. Så nu är jag riktigt nöjd! Jag hoppas på att det håller sig så rent och fint som vi har det nu. Jag flyttade även runt lite. Så hästen står numera åt fel håll och hyllan har vi kasserat från stallet. Byggde istället ett eget bord som vi har stående över mathinkarna så att inte Rocket kan komma åt dom om han skulle ta sig lös någon dag och känner sig extra hungrig eller något!

Jag kände alltså inte för och rida idag då Elin dissade mig och det blev väldigt sent innan jag var klar ute med allting. Så idag fick han vila. Men jag tror det kan vara bra och han behöver nog det för att få rensa tankarna lite över det vi har tränat på nu när vi varit ute dom senaste dagarna!

Blev inget vidare långt inlägg men en liten överblick fick ni i alla fall över dessa två dagar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback