Fredag!

Idag var jag och Elin och gjorde en Hoppbana på typ 10 hinder! Och GUD vad kul vi hade! Rocket var taggad till tusen och gick verkligen in för uppgiften till max! Han är så rolig när han är på sitt bästa humör.  

Först byggde vi några hinder utav lite kvistar och pinnar. Dom blev kanske 50 cm höga! Helt okej. Sen när vi kom till ett bättre ställe så byggde vi lite hinder av granris som vi gjorde något högre.. Dom blev kanske 80 cm höga och Rocket fixade det galant! Det är så skönt att sitta på en häst som man vet gör saker utan problem… Jag hoppas och tror att höjden aldrig blir ett problem. I alla fall så trampade han på stadigt och självsäkert fram till vartenda hinder och det kändes busenkelt! Vi kunde OFTAST hålla en rytmisk och bra galopp fram till vartenda hinder och kom inte fel så jätte många gånger…  Och dom gånger vi kom fel så rättade Rocket till det väldigt bra!

Imorgon så ska jag och Elin bara ut och gå med hästarna.. Det känns som att dom behöver ha en vilodag, och speciellt Rocket innan tävlingen. Jag vill ha honom på ett sådant bra humör som det bara går… Och när Rocket är pigg då är han glad! Jag hoppas bara att jag kommer kunna lotsa honom runt banan på ett bra sätt hela tiden! Men det återstår att se. Första tävlingen gör vi som sagt på hemma plan och planerna är att ta oss runt utan ett stopp! Vilket vi så klart ska Fixa!!

So long!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback