Träning med Wow häst!

Idag har jag varit väg och hjälpt två tjejer med deras OTROLIGT fina kallblodsvalack. Han har alla förutsättningar för att bli så himla bra och fin! Han kommer garanterat vara i placeringarna på tävlingar och dom vill det. För han har en sådan jäkla utstrålning så ni anar inte, Och steget sen då.. Wow! Det är allt jag kan säga!

I alla fall så ville dom ha lite hjälp med grunderna och få honom att jobba lite ärligare med kroppen. Vilket han tyckte var lite jobbigt. Vilket jag kan förstå. Han var lite svag i sitt vänstra bakben och därför är han lite svår att ställa i vänstervarvet. Utan vill gärna gå lite högerställd för att avlasta benet lite. Men jag tror det kommer börja funka toppen för dom när dom hittar honom lite.. Jag vet själv hur svårt det är att rida travare då dom kräver så mycket mer i början av utbildningen. Men båda två gjorde det super bra verkligen. Jag är väldigt nöjd över att hästen har sådana fina ägare som han har.

Jag fick även sitta upp på honom och känna lite, och mina misstankar stämde med vänster bak. Han var även lite vinglig på volten och drog sig gärna mycket mycket inåt men jag tror det beror lite på traverfarenheterna.  Men han var riktigt rolig att rida och att glassa runt på. Han gick som en klocka när han väl fattat vad han skulle göra och man verkligen kände på honom att han visste hur fin han var. Riktigt roligt. Och jag hoppas att jag får möjlighet att träna dom fler gånger och även rida honom någon mer gång, För han var verkligen super trevlig att rida!



Kommentarer
Postat av: Maida

Så snygg bloggdesign! :D

2012-07-15 @ 14:34:55
URL: http://maidre.blogg.se/
Postat av: ami

hur länge har du hållt på med hästar? :D

2012-07-15 @ 21:39:27
URL: http://silverlady.se/
Postat av: Astrid! <3

Maida: Tack så hemskt mycket!



ami: Jag vet faktiskt inte riktigt hur länge jag har hållit på med hästar om jag ska vara ärlig.. :) Men några år har jag ju på nacken :)

2012-07-15 @ 23:06:31
URL: http://iwanttobejustlikeyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback