Hopptränat!

Hopptränade Rocket idag och det gick riktigt bra.. Utöver förväntan om jag ska vara ärlig. Han var super trevlig. Hoppade trevligt och allt. Hoppade lite ensamstånde hinder idag och en kombination med oxer - oxer och ett räcke med två bommar framför..

Hoppade 115 som högst idag och tyckte det dög. Rocket verkade vara lite loj och inte så jätte pepp. Det var nästan lite på och av hela tiden. Så jag valde att inte ställa högre krav utan tränade  mer på att få med bogen genom svängen och att han skulle suga tag i hindret, vilket han gjorde när vi höjde lite. Jag ska lägga upp tre filmer när jag hoppar räcket där man ser en klar bättrning från första gången till tredje gången. :)

Jag tycker att man ser skillnaden rätt tydligt från ett till tre. Jag får med hästen mycket bättre på sista språnget än jag får i första exempelvis. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback