Dressyrat!

Idag fick jag lite hjälp av Jolin när jag red Rocket! Jag tog med honom upp till klubben och red lite dressyr.
Det är skönt att ha med någon som kan lite och som vet hur det är med hästar som gärna springer ifrån arbetet lite. Rocket jobbade bra och verkade suga tag fint i bettet. han jobbade trevligt med ryggen och jag tyckte att han stoppade under benen under sig ordentligt!

I morgon blir det intervaller innan Carina kommer hit och ska massera honom. Slutar tidigt så ska passa på i en bra backe att rida fort upp och sakta ner för! Ska även sen passa på att verkligen nyttja ridhuskortet så mycket det bara går detta år. Annars så känns det dumt att betala 800 kronor för ett ridhuskort som man inte nyttjar. Men det ska det bli ändring på.

jag funderar även på om jag ska vara med på höjdhoppstävlingen som dom ska ha på klubben under klubbmötet. Men vi får se. Jag vet inte om jag kommer fega ut direkt eller om jag kommer hoppa en bit. :) vi får helt enkelt se hur det känns, annars om inte det blir det så funderar jag på att åka till avesta och vara med på tävlingen där. och hoppa 80 och en 90 klass, eller bara en 80 klass. Men vi får se hur det känns på hoppträningen på lördag. :)

nej nu ska jag sova. Puss och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback