veterinären!

Idag blir det att åka till veterinären! Och denna gång är det inte för att Rocket är sjuk, utan för en årlig kontroll av tänder och vaccination! ska bli kul att för första gången på två år åka dit för att hästen inte är halt eller dylikt!
Jag tror att han kan ha fått en del hakar på senaste tiden med tanke på att han har börjat tappat lite mat den senaste veckan. Men när jag kollade tänderna för typ 1 månad sen då kände jag inga hakar. Men det kan ju gå fort så att säga.

funderar även på att ta och kliva upp nu så att jag hinner rida honom lite innan vi ska iväg. Eller om han ska få sig lite vila. men jag ville egentligen ge honom den på onsdag. Men får han vila idag då SKA han gå på onsdag! Jag försöker rida honom i alla fall 6 dagar i veckan minst. Och Rocket rids rätt hårt nu förtiden. Han håller sig mycket piggare och gladare av det, än han gör när han rids sporadiskt. Om jag inte rider honom ordentligt och håller igång honom då vet jag att skadorna kommer som ett brev på posten, samtidigt så vet jag att rider jag honom då håller han sig riktigt fräch hela tiden!

Carina var ju här för inte så länge sen och det har verkligen gett resultat. Han år mycket mjukare och svänger med kroppen på ett helt annat sätt vilket jag tycker är riktigt skönt. Så nu ska vi ta och träna lite styrka och frambensteknik för att hjälpa honom fram. Han är ju fortfarande stel i framkärran och därav dom hängande benen. Men han är inte stel stel, utan han är stel för att han inte riktigt vågar ta för sig ännu fast han kan, han törs inte testa sin nya kroppp ordentligt. Men jag tror att när han gör det och vi har haft våran inkörningsperiod med nya muskler och sånt så kommer han bli riktigt fin och förhoppningsvis släppa lite fram i bogarna och bredda sig lite. Och framförallt så kommer han nog lyfta benen fram och få en bra hoppteknik även på små hinder. :)
En bild när jag och Rocket hoppar 130, och där är det ju inte fyskam på tekniken inte.
Jag tror vi hoppar lite lågt för åsa för att utnyttja hela hans kapasitet och förstärka den!

Nej nu ska jag upp, ha det!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas det går bra hos veterinären :) kolla gärna in på våran blogg ;)

2012-02-06 @ 13:35:53
URL: http://systrarnawester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback