Tömkört

Idag tömkörde jag Rocket.  Tömkörde honom på volt och sånt först i alla gångarter vilket gick riktigt bra. Men sen  när vi skulle gå tillbax på den riktigta tömkörningen där jag skulle gå bakom honom och en massa så fungerade ingenting istället! Han vill lixom väldigt gärna gå i en sluta när jag ska tömköra honom och har väldigt svårt att rakrikta med tömar. Så detta tränade vi på tills mitt tålamod var helt slut och jag bestämde mig för att sätta mig upp på hästen och rida igenom honom i trav istället, där fungerade det toppen!

Stundtals lite hängande i handen i galoppen som jag även jobbade endel på. Men lyfta jag upp honom och påminde honom genom att ge honom en liten kick med skäneln på utsidan att han måste fram och bära sig själv! ( kalla mig inte djurplågare nu, för jag red i tennisskor så jag sparkade till honom med hela vaden )
Vilket han då blev lite sur men gjorde. Så efter att ha gjort lite halvbra skänkelvikningar i galopp, med en häst som heldre byter galopp så gick vi ner på traven och jobbade många små volter och mycket serpentiner och skänkelvikningar och han jobbade bra så tyckte jag att jag var väldigt nöjd och gav mig! Imorgon blir det nog lite ridning innan vi ska iväg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback