Hoppträningen!

Idag har jag hoppat med Rocket för Åsa, och jävlar vad bra det gick. Jag vet att det inte är så där jätte bra att svära på bloggen. Men inget annat ord kan beskriva hur bra det gick.. Rocket var toppen och jag tyckte att jag själv var toppen. Vi har ett helt annat driv både han och jag och det flyter på för det mesta. Vi fick inte ett ända stopp och han var helt underbar att rida. Gud, detta kommer jag leva på länge!

Vi tränade mycket på att få med hela hästen i svängarna och tränade på distanser och det gick riktigt bra.  Distanserna flöt på riktigt bra. Ibland blev det till och med trångt åt honom, men vi löste det toppen bra! Dock när vi skulle träna på att få med yttersidan genom svängen så har han svårt i vänster varv. Han tappar en del och kommer gärna lite för mycket till höger med bogen och vill inte riktigt följa med runt. Men efter mycket om och men fick vi verkligen till det! Helt underbar känsla att han verkligen funkar!

Jag fick även mycket bra ord från andra. Dom sa att han har blivit riktigt fin i kroppen och rundare och fått en annan bjudning. Samt att han hoppar mycket trevligare och ser pigg och trevlig ut! Känns riktigt bra att andra också har börjat tro på oss.. :)

Nej nu ska jag prata med världens bästa pojkvän och sen ska jag nog ta en tupplur innan jag ska ut och göra klart stallet och Rocket!! :) Ha en bra dag!


Rocket i en övning!


Rocket banan!


Rocket banan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback