Allt I Allo :)

Förlåt mig för helkass uppdatering. Men det har inte hänt så mycket  på hästfronten.

Vi var till veterinären i måndags och det gick bra. Så nu är han vaccinerad och fin i munnen. Vi kom överens med Veterinären att vi skulle åka dit en gång om året för han behöver det. Hon sa att hans tänder växer rätt fort. Men det gick i alla fall bra och han äter mycket bättre nu, jag hade mina funderingar på om det kunde vara något med tänderna med tanke på att han har börjat tappat lite mat när han äter kraft.

Sen på tidsdagen red jag honom lite kort bara. Travade och tog lite galopp, ville inte göra slut på honom med tanke på medicinen, tog dock två språng på vägen hem. Och så klart stannade han och jag hade varken sporrar eller spö och då blir han ju så himla tung när man rider honom så jag orkade inte riktigt hålla ihop honom hela vägen till hinder och det blev det ett stopp. Mitt fel, men vi löste det och han hoppade super så då gav jag mig :)

I onsdags så red jag ut med Liisa och hade Masken på släp, vilket gick toppen. Bortsätt från att min stigbygel gick av. Och ja, jag skrev rätt.  Hela jävla stigbygeln gick sönder. Inte lädret som jag iofs har väntat på ska gå sönder så jag får köpa nytt då dom är rätt slitna. Men dom är så himla trevliga och mjuka så jag vill egentligen inte köpa nya. Men jag får väl passa på nu när jag ändå ska dit. Vidare i ridturen när jag red hem så tappade SÅKLART Rocket en sko och jag hittar den inte, Snösula, brodd och skon var spårlöstförsvunnen. Inte kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback