Hoppträningen! :)

Träningen idag gick bra. Det började toppen och Rocket var riktigt härlig att rida. Han hoppade fint och jag hade en bra känsla. Vi hoppade stuts några gånger på en volt först.

Sen skulle vi hoppa stutsen och vända nästan nittio grader till vänster vilket är Rockets svåra varv och vi fick lite problem med att komma rätt på bommen som låg tre galoppsprång fram till hindret. Så där fick vi några kråksprång. Men sen kom vi på hur vi skulle rida och då flöt det på riktigt bra. Vi hoppade så några gånger innan Ulle höjde upp till säkert 115-120cm och det hoppade Rocket hur bra som helst.

Sen skulle vi hoppa trekombination och så klart så börjar Rocket stanna. Jag tror dock inte han stannade på det hindret han tänkte stanna på. Utan jag tror han stannade för att fundera över vad han nyss hade hoppat och då blev det ett stopp på vattenmattan så jag flög. Dock var jag snabbt uppe i sadeln igen och vi hoppade det igen utan problem.

Under banans gång så hade Rocket blivit lite trött i psyket så nu började han stanna på precis allting. Vilket vi fick jobba oss igenom. För det var bara fulstopp på fulstopp på fulstopp. Som att han försöker komma undan hela tiden. Så jag och Ulle tog den dusten och sen började det flyta på igen och vi hoppade en banan på cirka 110 och vi gjorde det felfritt. Dock märker jag på mig själv att jag blir osäker när han gör fulstopp så jag släpper skänkeln helt dom gånger jag inte ser vad som kommer hända. Och då får vi ännu mer stopp som egentligen inte är befogat.

Men över tröskeln kom vi och dusterna blir bara kortare och kortare hela tiden. Förut kom vi inte förbi dom utan hela banan blev ett stopp här och ett stopp där… Men nu varade den i kanske 10 minuter innan rocket började hoppa bra igen. Och jag tror det är bra att jag hela tiden får honom att hoppa igen innan träningen är slut. För i slutändan så kommer det vara till så mycket hjälp för oss båda att jag inte gav upp utan red in i det sista :)


Jag och Rocket! För länge sen!

Filmer kommer så fort jag får dom av Elin! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback