Dressyrridning!

Träningen idag gick bra! Jag fick mycket bra tips och jag ska antagligen rida för Anna igen på torsdag! Vilket jag tror kan vara bra då vi får träningarna lite tätare inpå, istället för att det ska gå en hel vecka innan det blir träning igen.

Vi tränade i alla fall mycket övergångar och att ställa igenom hästen. Och jag känner att jag får igenom honom till vänster men han rinner iväg för mig när vi ska vända till höger. Samt att så fort han får chansen så hänger han i handen på mig. Och där måste jag vara väldigt snabb med att driva honom framåt.  Men jag blir istället lite för passiv och låter hellre honom ligga lite på bettet än att jag ska vara på honom.

Vi red även lite galopp och skulle vara noga vid hörnpasseringarna och Rocket har lite svårt att böja igenom sig ordentligt i hörnen. Lite för att han är obalanserad och lite för att han inte riktigt orkar bära sig ordentligt i hörnen!

Men jag tyckte i alla fall att träningen var givande och ser fram emot nästa träning! Nu ska jag prata lite med min Älskade pojkvän Marcus innan jag ska sussa kudde tidigt imorgon då jag ska upp på körlektion vid halv 10 !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback